هیچ مشخصه‌ای از خودرو به اندازه‌ی سرعتش انسان را به هیجان نمی‌آورد. این موجودات چهارچرخ که باعث می‌شوند آدرنالین در رگ‌های‌مان جریان پیدا کند، نتیجه‌ی کار بهترین مهندسان بشر هستند. به‌خاطر همین آدرنالین است که علاقه‌مندان به خودرو زندگی خود را برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر به‌ خطر می‌اندازند. بعضی‌ها مثل راننده فرمول یک آیرتون سنا یا بازیگر فیلم Fast and Furious  پائول واکر حتی جان خود را در این راه از دست داده‌اند. علی‌رغم وجود خطرات بسیار هنوز مردم سعی می‌کنند رکوردهای جدید سرعت بر جای بگذارند و به‌نظر می‌رسد بعضی‌ها به سرعت معتاد هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، با مجله‌ ایرانگان همراه باشید تا با هم سریع‌ترین خودروهای جهان را بررسی کنیم.


Koenigsegg Agera R- 440 KMH

Koenigsegg Agera R- 440 KMH

با این‌که Koenigsegg  مثل بوگاتی و دیگر فوق خودروها شهرت زیادی ندارد، در مدت کوتاهی توانسته دیگر کارخانه‌های تولید فوق خودرو را در بازار شکست دهد. Agera R که 440 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، یک نمونه از قدرت خودرو‌های این برند است که سریع‌ترین فوق خودرو جهان محسوب می‌شود. این خودرو یک موتور توربوی V8 DOHC با 1.140 اسب بخار قدرت دارد که باعث می‌شود در کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و البته قیمت آن هم 1.1 میلیون یورو است.


Hennessey Venom GT - 435 KMH

Hennessey Venom GT - 435 KMH

دومین خودرو در لیست سریع‌ترین‌ها Hennessey Venom GT  است که تقریبا به‌تازگی وارد این صنعت شده، اما در همین دوران کوتاه اسم در کرده است. این خودرو بر اساس Lotus Exige طراحی شده و 435 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و در نگاه اول هر کسی را به وحشت می‌اندازد. Hennessey Venom GT یک موتور 7 لیتری Twin-Turbocharged V8 با 1.224  اسب بخار قدرت دارد و در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلوتر بر ساعت می‌رسد. می‌توانید این همه قدرت و زیبایی را با قیمت 1.2 میلیون دلار داشته باشید. 


Bugatti Veyron Super Sport - 431 KMH

Bugatti Veyron Super Sport - 431 KMH

بوگاتی ویرون سال‌ها رکورد گینس سریع‌ترین خودرو را مال خود کرده بود و اولین خودرویی بود که از سرعت 400 کیلومتر بر ساعت گذشت. البته پس از چند سال Koenigsegg  این مقام را از او گرفت و همین موقع بود که بوگاتی مدل Super Sport را معرفی کرد که سرعتش 431 کیلومتر بر ساعت بود. این خودرو یک موتور 8 لیتری Quad-Turbo W16 با 1.106 اسب بخار قدرت دارد که باعث می‌شود بتواند در 2.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با این‌که این یک فوق خودرو است؛ اما طراحی لوکسی دارد و رانندگی با آن بسیار راحت است و به همین دلیل 1.6 میلیون یورو هم قیمت دارد. 


9FF GT9-R - 413 KMH

9FF GT9-R - 413 KMH

این خودرو توسط کارخانه‌ی آلمانی 9FF و بر اساس خودرو اسطوره‌ای شرکت پورش یعنی Porche 911 ساخته شده است. در واقع ظاهر این خودرو شباهت زیادی به 911 دارد اما داخل خودرو برای سبک‌تر شدن تغییراتی کرده و از بوگاتی ویرون اولیه سریع‌تر اما از مدل Super Sport آن کندتر است. GT9-R یک موتور 4 لیتری Flat 6 با 1.120 اسب بخار قدرت دارد که باعث ‌می‌شود 413 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و در 2.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. سازندگان این خودرو عقیده دارند هیچ دو خودرویی نباید یکسان باشند و به خریداران در مورد طرح، عملکرد، تجهیزات و رنگ حق انتخاب می‌دهند و به همین دلیل این خودرو قیمت ثابتی ندارد. 


SSC Ultimate Aero - 412 KMH

SSC Ultimate Aero - 412 KMH

این خودرو که توسط شرکت آمریکایی SSC تولید شده  از سال 2007 تا 2010 سریع‌ترین خودرو جهان بود و سپس این رکورد به بوگاتی رسید. البته در سال 2013 گینس به دلایلی اعتبار رکورد بوگاتی را زیر سوال برد و دوباره Ultimate Aero را سریع‌ترین خودرو جهان اعلام کرد، اما فقط پنج روز بعد بوگاتی رکوردش را پس گرفت. با این‌که این کارخانه در بازار فوق خودروها تازه وارد است، توانسته با Ultimate Aero توجه زیادی به خود جلب کند. این خودرو یک موتور 6.3 لیتری Twin-Turbocharged V8 با 1.287 اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت این خودرو 412 کیلومتر بر ساعت است و در کمتر از 16 ثانیه از سرعت 0 به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب است که قیمت این خودرو 550.000 یورو است که نسبت به قیمت دیگر فوق خودروها بسیار منطقی است. 



ادامه دارد ...


منبع : Globalcarsbrands